La Ciotat and boattrip

I söndagd hade Ebba, Ebbas vän Sara från Skara, Jara, Casie och jag bokat biljetter till en 2,5 timmes båttur från La Ciotat för att se alla Calanquerna öster om Marseille. Några har jag redan sett, bland annat den största av dom Sormiou, och nu tänkte vi att vi kör alla i en smäll.

Sara och Ebba på båten. Mistralen, den ökända alpvinden som blåser om sommrarna här har satt igång. Den sänker temperaturen med 10 grader, så i söndags när den blåste så var det 24 istället för 34 som det var idag och vi blev varnade för sjösjuka. Det blåste typ storm och det kändes som att åka Balder. Men det gjorde bara hela upplevelsen mer speciell!

Inne i en Calanque vid Cassis


Ebba, Jara och jag på båten


Nudistcalanque! Synd att min kamera är sämst och att man inte kunde fånga ngt på bild..

Vi hade en superhärlig dag, den var magnifik som en fransman skulle sagt. Efter båtturen käkade vi crêpes och la oss på stranden, kollade på solnedgången och fnittrade som 14-åriga tjejer. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0