BABABABBABABAbA!

Här kommer jag igen, världens bästa bloggerska! Jag har ej tid eller ork, så sluta tjata mina två läsare, jag uppdaterar när jag vill! Det som hänt sen sist är att jag har ätit sniglar. Yes I did it. Åt typ tio också, rätt gott faktiskt. Det roliga är självklart att man plockar dom själv i trädgården innan, en trevlig familjeaktivitet alltså. Mais nooon, c'était une blague ;) Det har hunnit bli istid. I söndags, alltså 6 dagar sen, så låg jag på stranden, men idag blåser mistralen och det är typ 16 grader ute. Kroppen klarar typ inte av chocken av ett 15 graders ras, I'm cold. Jag har börjat skolan och blivit så himla seriös, har suttit hela morgonen och studerat svurit över relativa pronomen. Tydligen var jag den enda i min grupp som inte hade studerat detta. Kul igår när jag för första gången såg dessa framför mig och tjejen jag jobbade ihop med är en framtida franskalärare från Ryssland som uppenbarligen var expert på detta. Gissa om jag bidrog mycket, jag la fram mina två förslag på fraser för att addera till hennes 10. Hon ratade dom utan att blinka och så satt jag där och fick läsa upp hennes fraser. Idag ska jag hitta ngn som är lika dålig som mig, eller lite bättre än mig för annars kommer vi nowhere, och så ska vi jobb ihop och använda mina "banala" fraser som hon så fint uttryckte det.

Sen har jag festat som vanligt, älskar att jag två fredagar i rad har fått sms från nya aupairer som lyder ungefär så här; Hej Johanna, jag heter.... och är ny här i Aix. .... gav mig ditt nummer och sa att du brukar gå ut ofta, så skulle jag kunna får följa med ikväll?

Off course baby, the more the merrier!!!

A juste! Höll på att glömma att min danske kone Stephanie kom och hälsade på förra helgen! Det var ett tårdrypande återseende utan desslike. Nä, men på riktigt, I've missed her so much <3 Så vi festade loss och sen åt vi frukost på söndagen och pratade igenom allt sjukt som hände när hon bodde här. We had a lot of fun :)
Nu ska jag käka och plugga vidare, har skola om 3 timmar. pussis och kramis

Kommentarer
Postat av: sara

men vadåååå ja vill ha ngt att läsa. är det mkt att begära=?? Due ju årets komiker med.. eller hur? fan komigen

2011-10-08 @ 21:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0