Greetings from Lloreet de Mar

Tjenis på er! Jag hade behövt blogga två ggr om dagen för att jag skulle få med allt jag gör och upplever här.Men eftersom jag typ aldrig har någon fritid så får jag bara skriva lite om varje.

I fredags hade vi en helt sjuk föreläsning. En dansk kille som började med att berätta allt om sin uppväxt, allt! Han var otroligt personlig, vilket är ganska konstigt när man precis träffat någon. Sen fick vi en uppgift där vi skulle sätta oss med någon som vi inte hunnit prata med än och göra samma sak, prata om hur våran familj såg ut, varför osv. Jag hade ett riktigt bra samtal med en tjej som heter Zofia. Sen fick vi prata om vad vi kommit framtill. Den här föreläsaren visste precis vilka frågor han skulle ställa, och de flesta bröt ihop, även jag. Det man fick göra var att lära känna sig själv och förstå varför man är som man är. Otroligt förlösande! Det behövdes även att vi fick prata om djupare saker, inte bara om vad vi tyckte om föregående lektion osv. Hela klassen mådde så mycket bättre och det var en helt annan stämning än vad det vart efter försäljningslektionen.

På lördagen var det utflykt till Barcelona. Finally! Busschauffören älskade MJ, så vi lyssnade på honom hela vägen :) Vi började på Camp Nou och vi fick gå runt på fotbollsstadion själva i en timme. Kul faktiskt, även om jag inte är så fotbollsintresserad, men det var mäktigt. Efter det åkte vi och kollade på La Segrada de Familia, den berömda kyrkan i Barcelona. Den var gigantisk! Sen fick vi 3 timmars ledighet för shopping. 3 timmar! Det är jättelång tid här! Vi satte oss direkt på en uteservering och beställde in sangria, kl. 14 på dagen ;) Jag åt paella, gott faktiskt! Någon shoppong blev det inte däremot, hittade inget som inte finns hemma.

På kvällen var det Black&White-party, dvs pubcrawl! Jag var i det svarta laget, så jag fick en svart shot vid varje ställe vi gick till. Saft var det typ. Vi dansade hela natten, "Sitter och stirrar-låten" är poppis här. Jag gick hem efter att min kära rumskompis trillat ner från baren, kände att det var dax att följa henne hem då. Idag är hon fin med ett riktigt stort blåmärke på innerlåret och ett mellan brösten. Hon frågade mig om hon brutit revbenen 5 milj. ggr. Ja, hon var helt enkelt jäkligt go haha.

På söndagen var det mer pet i hjärnan, vi lärde oss om olika reakionssätt. Jag älskar dom här lektionerna, psykologi är så himla kul! Igår hade vi introduktion för animation. Sen var det grisfest! Vi drog alla ut sen till Texas. Det var party all night long, jag sov 5 timmar men satt på lektionen imorse. Inte pigg, inte kry, jag trodde att jag skulle somna. Så på siestan när alla låg ute och sola, så sov jag. Kul eller hur?  

Vi hade showtema och animation hela dagen idag, vi fick sätta ihop en kvällsshow på en dag med hjälp av 3 låtar. Vi gjorde en storyline om att vi var på reunion och blablabla orkar inte berätta :P Det var otroligt kul iaf, vi gav allt på scenen och bara körde. 10 min kändes som en minut bara. Äntligen har vi börjat med lite roliga grejer så att det inte bara är massa transferskit hela tiden. På tal om transfer så måste jag plugga det nu, för jag har praktik imorgon, examen på fre.

Datan är superseg så det blir inga bilder! Btw, ni suger på att kommentera, jag vill gärna ha lite kommentarer på allt jag upplever. Puss på er.


Kommentarer
Postat av: Amela

Hallo!!! Fy fan, vad jobbig med samtidigt kul det låter.. man står nog ut när det är varmt och soligt!!



Have a blass!

2010-04-21 @ 20:54:03
Postat av: Grekjäveln

Ersätta Sofia mot Zofia eh? Glöm mig inte där nere i värmen unga fröken! smisk

Du får ju ditt festande verkar det som i alla fall, lyllos. Transfer, vad menar du med det? Plugga på nu i alla fall. Härligt att du får syssla med psykologi och sådant du tycker om med. Jätteglad för dig och avundsjuk som satan. Skulle såå behöva prata med dig.. Fortsätt uppdatera!

Missing you to bits.

2010-04-21 @ 22:28:40
Postat av: Sara

Låter som du har grymmt kul :D MISSS YOU FUCKER!!!

2010-04-23 @ 13:20:18
URL: http://payinginnaivety.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Insåg igår att du faktiskt inte är på andra sidan vägen utan långt borta i värmen =( saknar dig mycket nu!!!! massa pussar och kramar <3

2010-04-25 @ 14:43:36
Postat av: Johanna

Haaha, Sofia lille, jag vet, du har aldrig vart på charter. En transfer är när guiden hämtar upp resesällskapet från flygplatsen och ska ta gästerna till hotellet. Då ska man prata i 5 min om en massa saker, typ resemålet, säkerhet osv. Behöver prata med dig också. Du kan aldrig bli utbytt!

2010-04-25 @ 20:43:23
URL: http://johannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0