Summering av resten

Jag är jäkligt trött nu och har inte tillgång till data så ofta, bara när jag frågar snälla Anna om lov :) Iaf, dag 3 hade vi transfer-teori där vi fick reda på att allt vi tror om transfer är fel. Vi måste hitta på något mycket bättre än det som finns och detta har vi praktik och examen på nästa vecka. Wish me luck för jag har en jävla ångets inför detta. På kvällen var det mingel-party, jag och min roommate kom 7 min sent och lyckades få frånvaro, well done.. Ganska kul party, vi drog vidare med allihop till en bar som heter Texas och dansade loss. Ska se om jag kan få bilder från det, har tagit några iaf. Dag 4 hade vi Skandinaviska, yes jeg kan snacke dansk. Moahhaha nooot! Vi fick reda på vilka ord vi skulle och inte skulle använda, det finns en himla massa ord på svenska som betyder "knulla" på danska. Säga inte att du vill knäppa, knalla eller bolla till en dansk om du verkligen inte vill det. Jag som annars brukar vara efterbliven när det gäller att förstå danska och norska (jag brukar behöva min personliga tolk Mikaela) förstår ganska mycket nu faktiskt :) På kvällen fick vi göra en sak som jag trodde att jag skulle skita i brallan på när jag hörde det. Vi gick på brinnande kol. 600 grader! Det kändes inte alls faktiskt, man dödar tydligen värmen med fötterna, men innan det kan jag lova att det var svettigt.

Framtills detta har allt varit relativt positivt förutom det faktum att vi har lektioner jämt, från kl. 9 till 22-24 på natten med några raster emellan. Men idag var det en hemsk dag. Dagens tema var försäljning och vi hade nån dansk brud som inte var pedagogisk för fem öre. Jag är säker på att hon var skitduktig på att sälja, det märkte man, men hon var otroligt hård, snäppet från elak. Man gick mest därifrån med dåligt självförtroende och det kändes väl inte som man lärt sig jättemycket. Men det är bara att skaka av sig och låta informationen sjunka in för imorgon är en ny dag! Dagarna går fort och jag har fått en massa nya intryck, nästan för många att ta in. Det är stenhårt och man måste verkligen kämpa. Men jag har bestämt mig för att klara detta, även om jag insett att det finns en möjlighet att jag inte gör det, men jag ska absolut göra mitt bästa, mer kan jag inte. Saknar er där hemma. När det känns så här stressigt så vill man helst bara krypa ner under en sten och gömma sig, men jag antar att det är så här det känns att växa upp.

Ps. På lördag åker vi in till Barcelona, jippie! ds.


Kommentarer
Postat av: Grekjäveln

Det låter som att du har fått dig en rejäl utmaning, men du klarar detta agapi mou! Ingen är like stenhård som du, jag hejjar på dig i alla fall! Saknar dig mycket, uppdatera så ofta du kan! Underbart att läsa hur det går för dig och vad som händer. Keep the good spirit up! <3

2010-04-16 @ 17:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0