"Att göra en Sara"

För att man ska förstå vad "Att göra en Sara" är, så måste man först veta vad "Att göra en Johanna" är.

"Att göra en Johanna" = När man inte riktigt hänger med i svängarna. Man är lite seg i bollen. Ett chips kanske har trillat ur påsen? Ex. Jag (Johanna) älskar töntiga låtar och det fanns en tid då jag tyckte att låten Luka var den mysigaste låten på jorden och blev lycklig på jobbet varje gång jag hörde den (observera, det var högljutt på mitt jobb, kunde ej höra texten). Och efter en månads undying love till den här mysiga låten, blev jag informerad om att den handlar om våld i hemmet. What the fuck!? Detta är ett typiskt exempel på vad "Att göra en Johanna" är.

Och nu; "Att göra en Sara" = Sara är en av mina allra bästa vänner och den här tjejen har oftast huvudet på skaft, men ibland brister det. Och då brister det rejält. "Att göra en Sara" är i princip "Att göra en Johanna" fast snäppet värre. Ex. När Saras favorit låt var Neighbours Know My Name - Trey Songzit was all good, hon satt och lyssnade och tyckte den var jättebra framtills en dag då hon inser vad den handlar om och chockad informerar mig om vad den handlar om. Jag visste redan vad titeln innebar (jag har lärt mig att lyssna på texten efter Luka incidenten) och ja, låten är extremt snuskig och beskrivande. Men Sara som lyssnat på den 1000 ggr i sitt rum där hon kunnat höra texten högt och tydligt, kopplade inte vad den handlade om. Ett ännu större WHAT THE FUCK!!? Alltså, hon hade gjort en Sara.



Äkta kärlek <3
Btw, kolla jag har grillz, how cool isn't that!!


Kommentarer
Postat av: Sara

OH HERRE MIN JESUS JA DÖÖÖÖR!

2010-12-23 @ 19:00:16
Postat av: BAVE AMIN

too late :(

2010-12-23 @ 19:19:30
URL: http://baveamin.blogg.se/
Postat av: sara

hahahahahah omg detta hade ja glömt. kul att bave har kommenterat detta inlägget oxå... hahahahahaha

2011-06-23 @ 10:08:19
URL: http://payinginnaivety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0