Laundry day et Fruits de mer

Jag är så himla duktig som lagar mat och tvättar min egen tvätt :) Min mamma hade varit så stolt om hon hade sett mig nu.

Eftersom alla mina 4 vänner i den här staden var bortresta så fick jag tillbringa helgen med familjen. Totally fine. I fredags hade de köpt hem Fruits de Mer, vilket är skaldjur. "Gillar du det?" Klart jag gillar det, jag är svensk svarade jag. Vi äter det hela tiden. Mmm, true story att svenskar käkar mycket räkor, kräftor, fisk osv. Ngt vi inte äter är ostron, sjösniglar, snäckor, musslor, krabba och sjöborrar. Det var detta jag blev serverad. Jag är sån att jag testar allt en gång, jag är inte så kräsen och kaxig som jag är högg jag in på ostronen direkt. Ostronen lever när man ska äta dom. När jag skulle skära loss det, så drog det ihop sig. Fy faaan va snuskigt. Det var underhållande för Jerome och Fernanda iaf, och Jerome slutade aldrig att hetsa mig. Men jag fattar inte riktigt grejen med ostron, det är lite som att svälja snor tillsammans med havsvatten.
I söndags var vi på lunch hos föräldrarnas jobbkamrater. Jag var helt slut efteråt, min hjärna fick arbeta för fullt med att försöka förstå va dom sa, they talk so faaast! Tur att man börjar luncher här med champagne och sen fortsätter med rödvin, för annars hade jag aldrig klarat av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0