Carrefour

Carrefour är mitt nya söndagsnöje! Det finns en butik som är öppen här på söndagar, eller det är mer som en gigantisk supermarket med tusen olika versioner av samma produkt. Jag säger bara coca cola people. Cola i mängder med citronsmak, apelsin, körsbär, lime, vanilj, med koffein, utan koffein, whatever you prefer!

Jag handlade äcklig, billig vodka och handkräm. Eftersom temperaturen här har chocksänkts på två veckor från 15-20 till 0 grader så har jag lyckats köldskada mina händer. Good job ain't it?

Senare drog vi vidare in till Aix som helt plötsligt levde! Det närmar sig jul så det är mer folk i stan nu. Längs Cours Mirabour (avenyn här) finns en massa julstånd och det är lite som jul på Lisse. Myyys! Jag och Rafaela satte oss på en restaurang som har öppet 24 h om dygnet och jag åt en laxpasta som var to die for. Jag höll på att spricka, too mcuh food, but it was so goood! Och jag drack en öl med. And I liked it. Mitt nya projekt är att lära mig att dricka öl, och en iskall Heineken är fanimej inte fel. Börjar jobba om en halvtimme, puss o kram på er! Fira mycket advent för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0