Ibland älskar jag mina små monster

Idag skulle jag hämta upp både Rafael och Julia, lite mer problem än vanligt. Jag hämtade upp Rafael först, han är inte riktigt van vid att vara ensam med mig, så han grät som en galning i bilen och ville ha sin mamma. Jättekul med en förtvilad tvååring i baksätet när man kör i 110 på motorvägen. Jag sjöng och höll på de 20 första minutrarna men sen hittade jag nyckeln. Jag gjorde en massa djur-ljud och vips så var jag roligast i världen. Sen skulle vi hämta Julia som faktiskt blivit mycket lättare med mig, så det var inga problem.

Ngt av det mysigaste som finns är att kolla på film med barnen. Helt plötsligt skriker Rafael till för något han blir rädd för och kryper upp i knät på en. Bebis!

De två senaste dagarna har de fått mig att skratta som en idiot, vilket de tycker är jättekul, första gången när jag skulle presentera Bamse för Julia och råkade sätta på en otroligt ironisk och ganska snuskig version av Bamse på youtube som hon älskade. Sen idag när jag skulle bada Rafael och han sprang och gömde sig i pappans kostymgarderob, men kom ut med händerna för rumpan hade panik för att han höll på att bajsa på sig. Jag slängde fram pottan, som han egentligen är rädd för, men han satte sig och gjorde sitt bästa. Trust me, det var väldigt kul att se. Vid sådana tillfällen känns det väldigt bra att detta faktiskt är mitt jobb nu. Even though I have to deal wiht poo now.

Kommentarer
Postat av: Andrea

vad gött att allt är bra med dig! det kan vara värt lite bajs:)

2010-11-19 @ 21:32:16
Postat av: Johanna

It's totally worth it haha :P

2010-11-23 @ 13:18:45
URL: http://johannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0