Update från helgen

I fredags var jag ute här i Aix för första gången. I can spot a swede in a second, vilket jag också gjorde. My new swedish friends that I will cling on to forever. Call me despo, I don't care. Jag och Rafaela drog till stadens enda riktiga nattklubb, Le Mistral, that was fun. Något som inte var så fun är att dom röker inne på klubbarna här. Gött att vakna med hår som stinker röv.

I lördags jobbade jag, vi hade Pippi kväll, alla kvällar är Pippi kväll här nu mera, hon är en riktig hit. Men jag har mötts av ett första bakslag när det gäller Pippi och det är att Julia inte bara älskar Pippi, hon vill vara som Pippi. Det vill säga att inte använda golvet när man går utan möblerna. Supergodt.



Söndagen tillbringades i Marseille tillsammans med Rafaela, staden som alla i Aix hatar, don't ask me why. Jag gillade iaf Marseille, förutom att det haglade så var det fint. Den gamla hamnen och de tre stora kyrkorna är riktigt fina. Speciellt La Notre Dame de garde, utsikten därifrån är fantastisk, och eftersom det haglade och regnande om vart annat fast solen sken så blev det en vacker regnbåge över hela Marseille, kind of romantic don't ya think?

Idag annars så har jag haft franskalektion och fikat käkat lunch med en annan aupair, Sylvia från Colombia. Hon pratar bara franska, vilket är bra så att jag får träna. Så fort folk märker att man inte är fransk så antingen vill de inte prata med en, men kan det engelska så använder de gärna den. Men nu har vi bytt språk hemma iaf, förrut pratade föräldrarna engelska med mig, det var enklast så när de skulle förklara allt, så att det inte blev några missförstånd. Och första kvällen när vi skulle prata franska, så höll jag käften, men nu försöker jag iaf. Det är pinsamt för det känns som att jag boucher the language, men men, man måste försöka!

Nu ska jag åka iväg och hämta Rafael, hoppas att det går bättre än förra gången, inte kul med en skrikande tvååring i baksätet, så wish me luck!

Kommentarer
Postat av: vicky

hahaha johanna du måååste se den, du kommer bli helt fast typ den slutar alllllltid när de är som mest spännande och ja typ hoppar och har mig och kramar sönder a's hand hahaha, men den e asarebra!!



haha fint att de går framåt med franskan iaf, när du kommer hem räknar jag med att du kan lära oss ett och annat ;) :D

2010-11-24 @ 12:41:15
URL: http://viktoriatomic.se
Postat av: Kasparidun

Good contents! fors as well as youngsters. Most effective website I have visited so far. Congratulations!!!!!

2011-09-13 @ 06:43:05
URL: http://kasparidun.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0