Crazy friday

Först och främst fick jag jobba hela förmiddagen för Julia var fortfarande sjuk och blev sämre. Tro mig, det är inte så himla kul att sitta och ta hand om en 5-åring med 40 graders feber när man inte är van vid sjuka barn. Tack gode gud för min mamma <3 Det är skönt att ha någon att kunna ringa när man sitter gråtfärdig  och inte vet vad man ska göra. Efter en hemsk förmiddag så gav dom mig ledig resten av helgen, super! Eftersom jag bara sovit i ca 45 min, så var det dags för en nap på 4 timmar och sen fixa sig och head to town. Våran pub var öppen, yeeey! And now the crazy starts. Vi träffar ju alltid på en massa konstiga människor här, dom är underbara och vi har skitkul med dom.

Killarna här är roliga, svåra och förstå, kulturkrockar utan dess like! För det första så ger de inga singnaler om de gillar en eller inte, de pratar med en, men det är typ så ; Jaha, han vill vara min vän, skoj. Eller så är det helt åt andra hållet. Dom dyrkar en och och typ kysser marken man går på (rätt nice asså). Man blir fruktansvärt förvirrad av detta. Och en annan sak som är kul här är att om man redan står och snackar en med en kille, så hindrar inte det killar från att komma fram och stöta på en typ 100 grr. Dom kör lite på "I don't see a ring on your finger"-filosofin.

Det är svårt att förklara och berätta om alla crazy people här, men vi träffade;

Pineappleguy En kille med ananasfrisyr, typ som doktor alban, som brukar fråga om jag är rädd för honom.

Fluteguy En kille som dyrkar marken jag går på moahaha. Har en fetishm för blondiner. Brukar spela the imaginary flute till rockmusik.

Sylvain the Stalker En kille man inte ser så ofta, men som gillar mig och har ett superminne om hur jag såg ut förra gången han såg mig. "Last time, u had a ponytail. And a blouse. Why didn't u call me?"

Charles Rafa's love of her life. Han vill always make a party. Har minst 4 flickvänner, gillar att ta sig mellan bena när han dansar och hånglar med alla sin tjejkompisar.

Mathieu's gay-friend Han gillar knark. Är faktiskt inte gay, men gillar knark och smink. I fredags var han så glad över att han skulle get lucky att han high-fivade alla sina vänner. Han har det inte lätt denne.

The Hair Smeller När jag träffade honom första gången så luktade han på mitt hår och frågade om jag var svensk. Jag träffade honom samma kväll som Sylvain the Stalker. Det var inte en lätt kväll för mig.

Och en massa fler. Aix är underbart helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0