Jag ska bjuda på svenskt!

Eftersom jag har så mycket franska lektioner nu, så har jag knappt någon tid hemma och idag är enda dagen jag har hemma på förmiddagen och jag tänkte att jag skulle göra svenska köttbullar till min franska familj. Som tack för att Rafa fick stanna hos mig i 6 dagar och för att dom är rätt goa helt enkelt. Skulle gjort det igår egentligen, men det är tydligen omöjligt att hitta köttfärs i den här stan (ok, jag har bara kollat i två affärer) men ska på jakt idag igen, antagligen till slaktarn. Yes, här i frankrike köper vi vårat bröd hos bagarn, våra kakor hos konditorn och vårat kött hos slaktarn. Jag har sett hur dom ser ut, myyysiga. Slaktarna alltså. När jag var i Grekland på Sofias systers bröllop i sept. 2009 så besökte jag och mamma en köttmarknad (don't ask me why, typ kultur elle ngt) och där stod dom i sina blodiga förkläden med ciggen hängandes från läppen och slaktarkniven i näven. Myyyys! Såg en på gatan häromdagen och han var precis lika mysig som dom grekiska. Mmm, lookin' forward to it.

Och sen har vi ju det gamla vanliga problemet, jag är inte en mästerkock precis, så wish me luck med matlagningen. Det borde gå hyfsat nu när frun i huset har märkt kryddorna så att jag ska veta vad det är. Snällt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0