La Garage

Äntligen har jag lyckats fixa bilen! Efter 3 försök! Här skickar man ut mig, som pratar knagglig franska och så ska jag försöka laga bilen. Vi första försöket hittade jag stället efter många om och men, men hittade inte ingången. Eller det gjorde jag, men jag fattade inte att det var ingången. Je ne suis pas foulle, je te promets.

Andra gången åkte jag dit, pratade med killarna, trodde att jag förstått (jag fattade ingenting) och satt och väntade på att dom skulle ringa mig, vilket dom gjorde efter 3 timmar, men jag la på för jag trodde att det var en telefonförsäljare. D'accord, je suis un petite peu foulle.

Idag när jag fått en tid, så ringde jag upp min värdmammis och hon fick prata med verkstadskillen och jag kunde lungt och säkert lämna bilen, shoppa, hämta den när den var klar på en avtalad tid. Kul att alla visste vem jag var där utan att ha träffat mig, "Är det du som ska hämta picasson?" Vaaa!?? Jag vet la inte va bilmodellen kallas..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0