My weekend in Barcelona, 8 jan

Jag har sovit i en vecka, but now I'm back. Mina vänner har ju lämnat mig ensam kvar i Aix, så jag åkte och hälsade på dom i Barcelona. Jag tog en buss från Aix till Barcelona, ca 7 timmar under natten. Sova på bussen = supergodt trodde jag, men icke. Bussen var skittrång och det var omöjligt att få en blund. Jag var framme på Barcelona Nord (busstationen) kl. 5 på morgonen, träffade två brudar, eller egentligen en tjej och en tant som jag åt frukost med och de skrämde upp mig så att jag trodde att jag skulle bli mördad och våldtagen i Barcelona. Ibland räcker det att bara säga "Håll i väskan och akta dig för ficktjuvar". Jag lyckades iaf ta mig till hostelet helt själv wohoo! Och jag satt utanför tills kl. 9 och njöt av att se solen gå upp. Jag fick checka in tidigare så jag la mig och sov tills Helena och Rafaela skulle anlända och jag väcktes runt 12 av att dom skrek och hoppade runt i rummet. Ett fint återseende :) Vi sov faktiskt bort det mesta av dagen sen gick vi på libanesisk restaurang. Inte så himla fancy, men shit vilken god mat! I love! Vi köpte in taboulé, hummus, falafel och ngt mer med kikärtor, såsen var så god att man nästan trilla av stolen.


Efter mat och en tvåtimmars shoppingtur i El Corte Ingles (giganstiskt varuhus, vi tappade bort oss) så strosade vi längs Las Ramblas och kollade på folk, det flockas av gatukonstnärer där som utför de mest underliga ting. Vi tog oss tillbaks till vårat hostel och gjorde oss i ordning för en kväll på stan i Barcelona. Vi gick till en klubb som hette Opium och det är en historia i sig, men det var skitkul och jag missförstod en massa (was probably too drunk) och så hände det en massa skoj. Som att jag hade en egen livvakt i form av Anna, den långa tjejen till vänster om mig. Hon slog bort alla killar som ens tittade åt mitt håll och erbjöd sig att "punch someone". Men vem gillar inte en cockblock?

Kommentarer
Postat av: Anso

Jag vil ha maiiiiiiilllllll i min laaaaaaaaaada!

Kan inte du ge mig din adress sa kan jag send uuuu a postcard min pussgurka miss tuuuuu

2011-01-11 @ 02:08:28
Postat av: Anso otra vez

http://www.youtube.com/watch?v=7zp1TbLFPp8

Har den har kommit till francia an? Ar iaf superbra pa party i mehiiiiico, du kanske gillart?

puss mi amor



2011-01-11 @ 02:39:20
Postat av: tina

Fin blogg.D

kolla gärna in min med :D

2011-01-11 @ 02:48:00
URL: http://tinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0