Nyhetstorka

När jag är Frankrike så läser jag nästan inga nyheter. Jag orkar inte plöja igenom Le Monde, lite för svårt och ack så uttröttande, jag läser helst barnböcker. Men helt plötsligt när jag stöter på nyheter som hänt runt om i världen, som imorse när städerskan berättade om en naturkatastrof som hänt i Brasilien, så började jag gråta. Om man läser tidningen varje dag så blir man avtrubbad, man läser så mycket hemskt så man blir inte förvånad. Ganska sjukt, men så är det. Jag leker med barn hela dagarna så jag bröt ihop, speciellt när städerskan berättade om en pojke som offrat sig för för sig lillebror, I just couldn't stop crying.

Nä, nu ska jag torka tårarna och mysa med min sjuka bebis. Kanske inte det bästa, men man kan inte säga nej till en gråtande 5-åring som vill kramas. Så inom ett par dagar så borde jag har fått besök av Gastro (fransk magsjuka). Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: sara

ganska så komplicerat. man får gå in på kodmallar, kan tyvärr inte hjälpa dig via nätet :P

2011-01-14 @ 12:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0