Svenska köttbullar à la Johanna

Min kära mamma skickade ett recept på om hur man gör köttbullar; 400g nötfärs, 1 msk hackad lök, 1 ägg, 2 dl mjölk, 3/4 dl ströbröd, salt och peppar. Man blandar mjölk och ströbröd och låter det stå i 10 min och sen blandar man i resten. Jag som inte läste igenom receptet ordentligt, hällde i allt, men det funkade det med!
Yum, tänker ni nu va?

Impressive ha?

Okej, som ni ser så är det nu det börjar gå fel. Jag bränner köttbullarna för att jag har för hög värme och sen kommer städerskan och häller i 1 liter olja och säger att jag har glömt att rulla dom i mjöl. SVENSKA köttbullar sa jag! Jag lyckades iaf rädda dom och resultatet...
..det här! Nice va? Och dom smakar utsökt!

Kommentarer
Postat av: sara

tyckte dom om de? :D:D

2011-01-25 @ 15:36:59
Postat av: Johanna

Nej. Snorungar.

2011-01-26 @ 12:29:13
URL: http://johannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0