A flat tire

Dagen började bra. Jag släppte av Julia på sin danskurs och gick ner mot stan. Bumped in to Steve och vi tog en kaffe. Han hade sin sista helg i Aix förra helgen när jag satt barnvakt och åker sen till London och Sverige (!) för att fira midsommar. Vi tog en kaffe i förmiddagssolen, trevligt trevligt. Sen hämtar jag upp Julia och vi åker hem. Mitt bland rusningstrafiken, när jag står vid ett rödljus, så tutar en busschaufför på mig och skriker "Madmoiselle, votre pneu est crevé!" Vilket betyder att jag har fått punka. Great. Så det fick bli raka vägen till närmaste bensinmack där jag frågade vad fan gör jag nu? Dom ba, du måste byta däcket, go ahead. Ja visst för att alla 22-åriga tjejer vet hur man byter däck. Jag ringde min hostdad och han sa samma sak. "Men det måste man ju kunna!" Han kom i ilande fart och bytte däcket och dagen var räddad. Det visade sig att jag kört på en glasbit. Tänka sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0