Torsdag 3/3 med Helle en vrai, Sara in spirit, daytime

Vi lämnade av Sara på flygplatsen på morgonen, tråkigt verkligen, tiden flög iväg. Så två och en halv dag kvar med Helle, så man måste profite! Vi sov ett tag och sen så tog vi mötte vi upp Joline utanför min skola, försenade, jag var ju tvungen att köra fel, men det är min charm som jag brukar säga. Eller måste börja säga typ... Målet var att köra via Marseilles kust och stränder vidare till en Calanque (liknande norsk fjord) och sen vidare till Cassis. Köra inne i Marseille, inga problem! Faktiskt så gick det förvånansvärt bra, fast körde lite fel, men det blev en extra tur vid Vieux Port, så det funkade. Vi körde längs kusten på riktiga kringelikrok vägar och det är då man verkligen får se hur vackert Frankrike och Provence är. Även en molnig dag som denna.





Titta hur dom myser flickorna! Vi käkade lunch på stranden i Cassis, efter att ha kört vilse typ 100 mil. Det är en jättemysig fiskeby längs rivieran. Joline hade vart gullig och fransk och handlat på marknaden på morgonen; lufttorkad skinka, ost, ägg, jordgubbar och självklart en baguette som vi satt och mumsade på.

Varningstext för Cassis; Handla inget där, svindyrt! Men åk dit, ett måste om man är i Provence!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh så himla fint! Dit hade ja oxå velat åka!! =(

2011-03-18 @ 10:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0