Un dimanche parfait

Igår var det söndag och numera betyder det utflykt med Joline! Det är våran nya traditon som startades med att vi åkte till Cassis tillsammans, men nu kommer det bli en ny tradition 'cause we have so much fun! Och vi är fantastiska på att hitta. Not. Vilket betyder mycket bensinpengar, men det är det värt, vi får se så mycket fint, en massa beeeerg! Mitt berg rättare sagt. Haha, Joline bah; öhh Johanna du kan nog inte claim Saint Victoire som DITT berg. Fan här tror jag att jag hittat ett mysigt litet berg som bara jag ser från min exclusiva utkiksplats, men nähä, det var visst deras motsvarighet av Kebnekajse.

Vårat mål var en Calanque, men vi hittade inte. Trots att Joline skrivit en gullig liten lapp med googlemaps beskrivning på. Vi bestämdes oss för att randomköra på små vägarna, det är det bästa med södra Frankrike, allt är vackert här. Och när man bor på landet här, så bor man verkligen i den liten pittoresk by. Det är inte som hemma där det är en random bondgård lite här och var. Vi såg ett gulligt namn och körde dit helt enkelt, lite som ett lotteri. Det blev St. Maxim, gullig by, det var ju dock söndag så alla var hemma och sov, men det var nice, sen blev det La Rouqerbarnasse (typ?) och piknik i duggregnet. Vi lyckas alltid vara dom galna svenskar, vi satte oss först i en hundrastgård och undrade sen varför det låg hundbajs överallt. Vi flyttade oss därifrån sen.

Joline på en katolsk kyrkogård i St. Maxim

Sen drog vi vidare till första bästa stad som låg vid havet och inte alltför långt ifrån Aix och det blev Toulon. Alla frågade oss varför vi åkte dit, men hallå!! Det ligger vid havet ni bortskämda fransmän! Tydligen anses det inte vara så fint där. Men det var det tyckte vi och vi satt på en uteservering och njöt av en äcklig "cappuccino" med sprutgrädde, vid havet, i molndis. Så det så. It was perfect. Nä, men det var det. Men et beror mest på sällskapet också. Vi pratade ungefär 7 timmar i streck om allt möjligt. Längtar till nästa utflykt som antagligen blir att bestiga mitt berg. Just det St. Victoire, här kommer jag.

Jag på stranden i Toulon, bakis svullen och otvättat hår, leker blygis inför kameran.


Kommentarer
Postat av: vicky

tycker de låter toppen, ja vill dyka upp på ditt öppna hus!! och angående inlägget, ååååh va fint, älskar katolska och ortodoxiska kyrkogårdar, har en grej för de haha finns så mycket fina i jugge... vill köra en photoshoot på ett sådantställ xD

2011-03-23 @ 10:04:07
URL: http://viktoriatomic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0