God morgon

Jag har ätit världens bästa fyllefrukost. Överbliven pasta från igår, baguette, ett stekt ägg (som jag slängde på pastan) och så avslutade jag med en youghurt, en mandarin och en kopp te. Och jag lyssnar på Melissa Horn (och tänker på dig Andis!). I'm feeling content now. Asså jag hatar dom här jävla franska frukostarna som består av att slänga i sig en bit baguette och dricka en kopp te. Det finns ingen frukostkultur här. Vart är gröten? Vart är äggen? Vart är rågbrödet? Inte konstigt att jag käkar bakelser som en idiot här, man är ju hungrig hela förmiddagen. Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Jag kommer komma hem aningen fetare.

Igår var jag ute i Aix. Det var meningen att det skulle bli utgång i Marseille, men svenskarna som jag skulle ut med kom på att dom skulle öva på något Luciatåg eller nåt. Fattade inte riktigt. Så det blev Aix med Rafaela och Helena. Vi har hittat en klubb vi gillar. Much better than överskattade Le Mistral (deras version av typ Push eller någon annan stekig avenyklubb). Vi har hittat Le Scat! En jazzklubb som igår var fruktansvärt crowded. Musiken är väl sådär, men folket är i normal ålder (inte antingen 18 eller 100 som på föregående klubb) skönare folk, och det kostar nada att gå in.

Oops, såg att jag måste in till stan nu, ska träffa Rafaela and do whatever. Den här staden sover på söndagar så vi får se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Melissa<3

2010-11-28 @ 19:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0