Matlagningstips!

Jag är en tjej som inte har ett så stort tålamod när det gäller mat. Det ska gå snabbt och detta leder även till att min mat ofta smakar skit. Man måste laga mat med kärlek, jag har inte tid till detta tyvärr. Det finns böcker med tips om hur man lagar mat på 30 min. Tyvärr är detta på tok för lång tid för mig, jag tänker mig mer 3-5 min. And you know what? Couscous is the answer. Vilken jäkla grej va? Koka vatten i vattenkokaren och sen slänga i det i en skål med couscous och låta det stå i några minuter. Lite salt och olja and it's finished! Amazing!

Gör sedan en gurksallad till detta bestående av gurka (duuh), crème fraiche, pinjenötter, salt och peppar. Om man vill så kan man ha lite rökt lax till. 5 min senare så är du klar. Undrar hur lång tid det tar innan jag tröttnar på detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0