Min första lediga dag

Var igår! Jag promenerade in till Aix centrum, det tar ca. 20 min från mitt hus (konstigt att säga mitt hus :P) och jag mötte upp en annan au pair för lunch. Vi strosade runt lite i denna underbara stad. Jag är helt kär i Aix, måste nypa mig själv i armen för att tro på att jag bor här nu. Solen och arkiteturen gör att man blir alldeles lycklig!

På kvällen bjöd familjen mig på teater, det var en pjäs för barn. Den hade ingen handling, och det kastades ut en massa ballonger i publiken. Så själva pjäsen var inte så bra, men att gå på teater här var riktigt kul. Aix är en väldigt kulturell stad med fina biosalonger och teatrar.

Till middag åt vi en helt underbar paj, Quiche Lorraine, en fransk ost och skinkpaj. Pappan i huset är sjukt duktig på att laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0