Jag behöver en shot

Asså denna dag! Ta slut snälla! Okej, varit nere typ hela morgonen. Dansen gick dock smidigt utan problem, sen skulle vi iväg till gympan. Flickan sover hela vägen och vaknar upp. Jag gör första misstaget genom att säga; Julia, mamma väntar inne i gympasalen, vi ska båda kolla på dig idag! Julia avgudar sin mamma och saknar henne mycket, så fort hon får välja, så väljer hon mamma. Helt normalt dock. Och hennes mamma är super, hon har ett mycket krävande jobb, men kommer på alla föreställningar osv. om hon så ska behöva flyga från Paris, vara i Aix 1,5 tim och sen flyga tillbaka. Yes, she did that ones. Superwoman. Anyway, Julia vill inte att jag ska vara där och börjar springa runt på parkeringen. Super! Jag blev självklart jätterädd och fick typ en hjärtattack. Ingen skada skedd dock. I poured my heart out för mamman, som frågade om jag var olycklig. Nej, jag är inte direkt olycklig, bara aningen skakad efter att ha jagat din dotter på en parkering full med bilar.

Efter åkte vi och hämtade upp pojken, som har kommit in i "Jag vill inte"-åldern. Han vill inte göra någonting och lyssnar bara på sin pappa. Jag har fått en ny bil, skriver om den sen, det är en annan historia, iaf, Rafa var glad och sa ungefär 30 ggr att bilen var söt, grå och mjuk. När vi väl kommer hem, så har Julia somnat och när hon vaknar så börjar hon gråta och vägrar gå ur bilen. Jag lockar med "Le lait au chocolat suedois". Jag gör den på riktig kakao och socker istället för o'boy, it's a success. Och när jag ska värma mjölken, sitter jag här och skriver detta inlägg och glömmer självklart av mjölken. Den bränns, men klarar sig någorlunda. Barnen dricker, båda välter ut all sin choklad. Resultat, dom kan inte dricka ngn. Och nu vill pojken ha pasta. Jag vill ha en shot.

Update; Rafa spillde precis ut vatten i hela soffan, barnen hatar att bli våta, Julia gråter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0