Min jakt på saltlaktrits has come to an end

Äntligen! Som jag har letat. Köpt påsar med svart godis med anissmak. Mmm, ni kan ju gissa hur det smakade. Jag har slängt påse efter påse framtills idag. Jag gick in en Haribobutik som ligger mellan La Rotonde och Hôtel de Ville och såg laktrits. Jag frågade om det var sötlaktrits, vilket det självklart var, men försäljerskan hade en påse undangömd i lagret. Det är tydligen inte så många som gillar det här... Jag ska iaf sprida det till svenskarna här i Aix, det finns saltlakrits! Hon var rolig dock, när jag sa att jag älskade saltlakrits, så försökte hon sälja mig ett kilo. No merci, je peux revenir.

I know, min kamera är så bra att man inte vet vart man ska ta vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0