Petit Déjeuner

Familjen har precis åkt och jag kan äta min frukost ifred lyssnandes på Aloe Blacc. Basen av en fransk frukost är en espresso, en bit baguette och en cigg. Utifrån detta kan du göra ett flertal tillval eller utbytningar. Jag, till exempel har bytt ut kaffet mot thé och skippat ciggen. Och även lagt till en frukt. Ni kan ju tänka er hur det är att komma hit som svensk, vi har ju en frukostkultur där vi äter mycket til frukost. Var svimfärdig första veckan. But you have to adapt. Och första helgen så tog familjen mig till Paris och dom 4 delade på en baguette och jag åt upp en hel själv typ. Men nu är jag van, har vant mig vid den franska mat-rytmen och ca marche bien. Lite frukost, mycket lunch och mycket middag sent vid 8-9 tiden.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0