J'ai passé dimanche à Marseille, on commence avec Le Salon au Chocolat

Okej, så söndagen tillbringades i Marseille, vi åkte tidigt med bussen, jag, Klara, Alexandra och Alexandras kompis. That's right. Jag kommer inte ihåg vad hon hette och ville inte fråga henne. Det var ngt med J, men det var ett tysk-schweiziskt namn, impossible to pronounce.. Så hon får heta Alexandras kompis. Anyway, vi åkte först till Salon au Chocolat där man kunde provsmaka en massa choklad, köpa choklad och titta på olika saker gjorda av choklad, typ kläder.
Jag smakade på en jäkla massa choklad asså.. Super bon, speciellt choklad med kanel, to die for! Smakade även på choklad med lavendel, lavendel är ju en specialitet för Provence, så tänkte att jaaa, men det ska prova! Specialitet eller inte, människan som kom på idéen att stoppa lavendel i choklad har ju inte alla hästar hemma. Man måste smaka innan idiot! Varför inte blanda i lite jord när du ändå håller på för att komplettera den fruktansvärda smaken av lavendel!?? Asså seriöst, typ det värsta jag smakat.. Och när gick vidare till ståndet bredvid, så blev jag erbjuden en kaka och när jag smakat på den sa damen att det var en lavendelkaka. Jo tack, jag märkte det. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Slutsats, ät inte lavendel.
Okej, här kommer lite bilder på saker gjorda av choklad osv. Den bruna klänningen är dekorerad med calissons, en båtformad pralin gjord på marsipan, honung och nåt annat, och den är en specialitet från Aix-en-Provence.
      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0