Samedi à Aix

Lördag i Aix! Skulle egentligen åkt till Avignon idag med en klasskompis från IS och några andra tjejer, men tjejen som hade bilen var med om en liten olycka och vi kunde inte åka. Min värdpappa skrattade och sa att det måste vara en sjukdom bland au-pairerna. Tack, Jerome, den sved, har inte riktigt kommit över den händelsen än. Vet ej om jag berättat i bloggen, men första veckan skrapade jag min gigantiska monsterbil på en parkering. Men så går det om man säger att man har en liten bil redo för mig, men sen visar de sig att dom inte fixat det än och att jag måste köra en fucking buss istället.
Jag med min crepe i högsta hugg! Kolla in the claw, fingrarna har aldrig sett längre ut.

Dommage, men jag tillbringade dagen tillsammans med Klara, Liv och Janina, vi fikade, gick, fikade igen, gick lite till, åt crepes (ok, det var bara jag som åt crepes) och sen gick vi lite till. En tjej visade mig ett creperie som är lite underground, bokstavligen, jag trodde att det var en métro station, men kom sedan på att det inte finns någon métro i Aix. Iaf, dom har alla sorters crépes, den salta versionen, du kan ha allt möjligt på ratatouille, ägg, ost, skinka etc. Och den söta med choklad, nutella, grädde, mandlar, kokos osv. Mitt mål är att jag ska prova alla. Idag tog jag en med choklad och banan (!). Banan tänker ni då, jaa faktiskt med choklad kan det vara gott ibland. Synd att det inte var det bara och att jag ville spy lite för att det var så mycket banansmak. Det luktar verkligen putain. Look it up on google translate. Ikväll blir det babysitting och galna upptåg med mina små barn. Vi får se vad dom hittar på den här gången, wish me luck!
Creperiet är downstairs


Kommentarer
Postat av: sara

hur ska ja kunna undgå alla frestelser...

2011-02-14 @ 10:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0