Min helg i knäckebrödsland

Som jag tidigare misstänkt, så är någon ute efter mig där uppe.. Eller så vill någon väldigt bad att jag stannar i Aix, för antingen är det snöstorm, magsjuka eller franska bensinstrejker som sätter stopp för mig att lämna den här staden. Den här gången var det den sistnämnda orsaken. Jag satt och väntade på flyget på Marignane men planet kom aldrig och självklart i det här landet så säger dom ingenting utan klockan hinner bli 17.00, då planet skulle gå innan dom säger att vi kommer bli försenade. I was about to explode, för det räckte inte med att jag skulle missa flyget hem från Munchen och tillbringa en natt på hotell ist för att vara med min familj (déjà vu?), utan någon tysk kostymnisse satt och åt upp mig med blicken när jag stod och skällde i telefonen. Folk är så härliga.

Men såna här tillfällen måste man ju också ta vara på, folk är mer öppna och oväntade möten sker. Det är inte varje kväll man äter middag (jag bjöd henne i hissen) med en fulltatuerad, 30-årig kvinnlig amerikansk marinsoldat stationerad i Italien!

Anledningen till att jag skulle till Sverige var ju min brors student, så som tur var hann jag precis, landade på fredagmorgon. Det var underbart att se min lilla, väldigt dragna bror, hoppa upp och ner av lycka. <3 Sen var det studentmottagning och lite utgång.

Svingar mina lurviga (??) på Klubb Soft

Lördagen skulle vi ha big reunion med picknick i Slottskogen, detta blev ändrat till a small one i Helles nya lägenhet med en massa godis och choklad, så himla mycket att kvinnan i butiken frågade om vi skulle ha fest. Ja vesst, här blire fäääst.


Jag åkte svettig i shorts och landade i ca 20 grader kallare Sverige. Tänkte jag på detta när jag åkte? Nej, självklart inte, så jag höll på att frysa ihjäl, men jag hittade en gammal kofta i min byrå. Himla nice när man har allt i Frankrike. Btw, kolla in hur alla min vänner skratta gott åt mina skämt utom bitch-Sara som sitter på facebook. Tack för det välkomnandet Sara!!

Även lördagkvällen blev det utgång igen, den här gången till Stars n Bars, det var Hammarkullekarnevalens efterfest där. I didn't know, så jag såg inte karnevalen men men :( Sen var helgen slut. Det gick fort but it was a lot of fun! Thank u girls for a great weekend, vi ses om en månad! :D


Kommentarer
Postat av: sara

bitch kan du va själv din lille slyna

2011-05-30 @ 14:56:27
URL: http://payinginnaivety.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mimimi <3

2011-05-31 @ 11:33:17
URL: http://johannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0